Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 61 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza potřeb klientů nízkoprahového kontaktního centra SANANIM: Dotazníkové šetření
Ayapbekova, Dinara ; Petruželka, Benjamin (vedoucí práce) ; Nováková, Elizabeth (oponent)
Východiska: Lidské potřeby sahají od základních fyziologických, jako je dýchání a strava, až po vyšší, jako je láska a uznání. Většina lidí tyto potřeby uspokojuje v běžných sociálních vztazích, ale někteří, včetně lidí užívajících nelegální drogy, hledají podporu v institucích jako kontaktní centrum SANANIM. Cílem práce je zjistit, jaké potřeby pociťují klienti daného zařízení a zda jsou tyto potřeby naplňovány. Tato zjištění mohou dál být podnětem ke zkvalitňování poskytovaných služeb a zavádění služeb dosud neexistujících. Dalším cílem je vytvoření originálního dotazníku, který by bylo možné využívat k pravidelné analýze potřeb klientů zařízení. Metody: Nástrojem tvorby dat byl originální dotazník vytvořený speciálně pro daný výzkum, který vyplňoval s respondentem tazatel - PAPI (Pen and Paper Interviewing). Výzkumný soubor: 60 klientů nízkoprahového centra SANANIM, kteří využívají služeb tohoto zařízení. Výsledky: Klienti zařízení čelí problémům spojeným s neuspokojenými základními potřebami. Výrazné jsou sociální obtíže, které mají významný dopad na klienty. Další oblastí jsou sociální vztahy. V oblasti fyzického zdraví jsou běžné chronické obtíže a předávkování návykovými látkami. V sociální sféře byly identifikovány významné rozdíly mezi pohlavími, kde ženy častěji využívají sociální...
Evaluace spokojenosti klientů s Programem kontrolované konzumace alkoholu Kontaktního centra Vlhká
Liďák, Jan ; Šťastná, Lenka (vedoucí práce) ; Vacek, Jaroslav (oponent)
Kontaktní centrum Vlhká společnosti Podané ruce provozuje Program kontrolované konzumace alkoholu jako jediná organizace v České republice, inspirovaná programy stejného typu ze zahraničí. V této práci využívám evaluaci spokojenosti jako výzkumnou metodu se záměrem poskytnout klientům možnost se k programu a chodu tohoto centra vyjádřit. Cílem výzkumu bylo provést šetření spokojenosti u klientů Kontaktního centra Vlhká zapojených do programu kontrolované konzumace alkoholu. Cílem bylo zhodnotit spokojenost klientů s tímto programem jako i ostatními intervencemi centra, přístupem pracovníků, prostředím, vybavením a otvírací dobou. Záměrem bylo poskytnout výsledky práce vedení služby jako případnou inspiraci pro další změny a vývoj a zpětnou vazbu k již zavedeným změnám. Výzkumný soubor tvoří 17 respondentů, klientů kontaktního centra Vlhká zapojených v programu Kontrolované konzumace, kteří odpovídají cílové skupině služby. Jde o osoby bez domova ohrožené užíváním alkoholu či závislostí. Respondenti byli do výzkumu vybrání metodou záměrného výběru prostřednictvím instituce. Osloveni byli v otvírací době centra, kde probíhal samotný sběr dat. Data byla sbírána pomocí polostrukturovaného interview. Kvalitativní data byla analyzována metodou vytváření trsů a metodou prostého výčtu. Z výsledku výzkumu...
Odpor místních komunit vůči nízkoprahovým službám pro uživatele drog v Praze
Valachová, Zuzana ; Nekola, Martin (vedoucí práce) ; Tůmová, Kateřina (oponent)
Předložená práce se věnuje tematice nízkoprahových služeb pro drogově závislé v kontextu s postoji NIMBY, tedy s odporem místních komunit vůči umístění těchto služeb do jejich sousedství. Praha se v současné době potýká s nedostatkem těchto služeb, který se i přes naléhání odborníků na důležitost situace nedaří vyřešit. Tato práce se snaží porozumět situaci, ve které se kontaktní centra ve spojitosti s postoji NIMBY nachází, a jaký mají tyto postoje na činnost center vliv. Odhaluje další faktory, které jejich činnost ovlivňují, a jak s danými postoji (ne)souvisí. Na závěr práce vymezuje hlavní problémy těchto center a možné návrhy jejich řešení. Dosažení těchto cílů bylo možné pomocí vícepřípadové studie kontaktních center Drop In a Progressive, které bylo dosaženo rozhovory s jejich vedoucími. Pro získání pohledu na situaci od dalších zúčastněných aktérů byla provedena mediální rešerše. Bylo zjištěno, že KC Drop In se s nepokoji nepotýká, zatímco KC Progressive bylo kvůli nepokojům místních obyvatel, které přešly v politickou úroveň, uzavřeno. Hlavním faktorem nepokojů se ukázal být objem klientů v dané lokalitě, který zde narušoval klid a bezpečí. Velký objem klientů kontaktních center je způsoben nedostatkem daných center a jiných adiktologických služeb v Praze. Kdyby se zátěž rozprostřela do...
Možnosti a limity streetworku s uživateli návykových látek v online prostoru
HÝŽOVÁ, Aneta
Bakalářská práce Možnosti a limity streetworku s uživateli návykových látek v online prostoru se zabývá poskytováním terénní sociální služby v online prostoru. Cílem práce bylo popsat možnosti a limity streetworku s uživateli návykových látek v online prostoru. V teoretické části jsou uvedeny poznatky týkající se sociální práce s danou cílovou skupinou, jako je metoda práce streetwork, kontaktní práce, krizová intervence a harm reduction. Druhá kapitola se zaměřuje na samotnou online práci v sociálních službách. Praktická část závěrečné práce představuje proces a výsledky kvalitativního výzkumu realizovaného metodou polostrukturovaných rozhovorů se sociálními pracovníky terénní sociální služby Jihočeský streetwork PREVENT v Českých Budějovicích. Tato organizace pracuje s uživateli návykových látek a poskytují svou službu mimo jiné v online prostředí.
Mapping of availability and structural characteristics of various types of addiction treatment and harm reduction services in Slovakia
Míčková, Gabriela ; Mravčík, Viktor (vedoucí práce) ; Koutská, Kateřina Olga (oponent)
Východiská: Dostupnosť služieb je dôležitým parametrom systému starostlivosti v oblasti závislostí. Na Slovensku nie je sieť adiktologických služieb rôzneho typu zrejme rozvinutá tak dobre, ako napríklad v Českej republike, ale dostupnosť adiktologických služieb na Slovensku doposiaľ nebola dostatočne zmapovaná. Cieľ: Cieľom práce bolo zmapovať všetky dostupné adiktologické služby na Slovensku. Zároveň jej cieľom bolo aj zmapovanie štruktúrnych charakteristík rôznych typov služieb pre drogovo závislých na Slovensku. Metódy: Výskumnú časť tvorilo najskôr mapovanie všetkých dostupných adiktologických služieb na Slovensku za pomoci kľúčových informátorov zaoberajúcich sa drogovou problematikou na Slovensku a Drogového informačného portálu Slovenskej republiky. Následne bol vytvorený výskumný súbor, použitý v druhej časti výskumu - v dotazníkovom šetrení venujúcom sa charakteristikám jednotlivých služieb. Získané dáta boli exportované do programu Microsoft Excel a spracované do tabuliek a grafov. Výsledky: Z výsledkov prvej časti výskumu vyplynulo, že sieť adiktologických služieb na Slovensku má značné nedostatky - hlavne čo sa týka geografickej dostupnosti pre klientov a celkového pokrytia rôznymi typmi týchto služieb. Na druhú stranu, výhodou služieb pre drogovo závislých poskytovaných na Slovensku...
Užití přístupu orientovaného na klienta v terénní práci s uživateli pervitinu
KRATEJL, Martin
Práce se zabývá možnostmi využití přístupu orientovaného na klienta v rámci terénní sociální práce v zařízení typu streetwork. Jedná se o teoretickou práci zhotovenou na základě rešerše relevantní literatury. V teoretické části je popsán pervitin a další nejčastěji užívané drogy společně s definováním cílové skupiny uživatelé pervitinu. Dále pak je pojednáno o streetworku a přístupu orientovaném na klienta. V práce je popsána alternativní metoda harm reduction psychotherapy, kdy na případě klientky je ukázáno i možné využití tohoto přístupu.
Neochota uživatelů návykových látek využívat služeb Kontaktního centra na malém městě
GRUBEROVÁ, Eva
Kontaktní centra na malých městech obecně zaznamenávají rozdíl mezi počtem uživatelů návykových látek, kteří využívají jejich služby, a odhadovaným počtem klientů v návaznosti na velikost lokální drogové scény. Tato diplomová práce si pokládá otázku, jaké jsou důvody, které odrazují lidi užívající návykové látky od využívání služeb Kontaktního centra na malém městě. V teoretické části práce jsou vymezeny základní pojmy z oblasti závislosti pro uvedení do dané problematiky. Zastavujeme se u základních metod práce s uživateli návykových látek. Podrobněji se pak zabýváme jednotlivými nízkoprahovými programy, které v rámci České republiky fungují a těchto metod práce využívají.
Harm reduction jako pilíř protidrogové politiky České republiky
PRŮDKOVÁ, Táňa
Práce se zabývá českou protidrogovou politikou se zvláštním důrazem na harm reduction, protože je to i v dnešní době kontroverzní téma. Zdůrazňuje přínos služeb harm reduction pro uživatele drog i pro společnost jako takovou, ale nezamlčuje ani argumenty odpůrců. Teoretická část stručně definuje protidrogovou politiku a její pilíře. Pojem harm reduction, cíle a metody tohoto přístupu jsou popsány podrobněji. Jsou zde vymezeny složky harm reduction a poskytovatelé těchto služeb. Závěr teoretické části práce se zabývá možností poskytování služeb harm reduction osobám ve výkonu trestu odnětí svobody. Praktická část práce je exkurzí do kontaktního centra Drug Azyl v Brně, jehož personál poskytuje služby harm reduction a má s nimi tedy bohaté zkušenosti. Pro ilustraci jsou zde uvedeny příklady informací předávaných klientům v rámci minimalizace škod. Praktická část je zakončena reflexí zdejších pracovníků a reflexí autora práce.
Evaluace spokojenosti klientů Terénního programu SANANIM s projektem Sanitka
Limpouchová, Markéta ; Šťastná, Lenka (vedoucí práce) ; Vacek, Jaroslav (oponent)
Východiska: Evaluace spokojenosti je zde prostředkem k získání zpětné vazby ke službám, které jsou poskytovány Terénním programem Sananim v rámci projektu Sanitka. Klientům poskytuje možnost "podělit se" o své zkušenosti s programem, vyjádřit se k jednotlivým intervencím, případně vyjádřit potřebu služby či intervence nové. Cíle: Cílem výzkumu bylo zjistit, zda jsou klienti terénního programu Sananim spokojeni s nabízenými službami projektu Sanitka. Především šlo o místní a časovou dostupnost, hlavní složky projektu Sanitka (výměnný program, poradenství, ošetření, testování, přístup personálu) a o zjištění slabých stránek služby. Výzkum měl přinést informace o tom, zda klientům vyhovují jednotlivé intervence, zda jim v rámci poskytovaných služeb něco nechybí (případně co) a jak by bylo možné služby zdokonalit. Metody a výzkumný soubor: K získávání dat byla využita metodika RAR - Rapid assesment and response. Sběr dat probíhal formou polostrukturovaného interview se 30 klienty. Respondenti byli vybráni záměrným výběrem a přes instituci. Šlo o klienty TP Sananim, kteří užívají drogy rizikově (zejména injekčně) a zároveň využívají pestré nabídky služeb sanitního vozu. Dále byla provedena analýza existujících dat z výročních a závěrečných zpráv TP Sananim. Výsledky: Z výsledků studie je patrné, že...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 61 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.